بعد از هر خرید 10 درصد مبلغ خریدتون رو از ما هدیه می گیرید.
بعد از هر خرید 10 درصد مبلغ خریدتون رو از ما هدیه می گیرید.
نحوه تشخیص چرم تقلبی

نحوه تشخیص چرم تقلبی

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۵ مهر

چه در بازار خرید کاپشن چرم یا مبل جدید یا کفش هستید ، باید بتوانید تفاوت بین چرم تقلبی و واقعی را تشخیص دهید. 

در اینجا 5 نکته در مورد نحوه تشخیص چرم تقلبی وجود دارد :

 

 1.ابتدا برچسب و مشخصات محصول را بررسی کنید

 این واضح ترین راه برای تشخیص این است که آیا یک وسیله از چرم واقعی ساخته شده است ، اما برخی از افراد حتی فکر نمی کنند که برچسب را  نگاه کنند.  اگر روی برچسب عبارت "مصنوعی" یا "پلی استر" مشاهده می کنید ، این بدان معناست که این محصول از چرم واقعی ساخته نشده است .

بسیاری از برندها داری برچسب شناسایی هستند که در آن نوع چرم ،اندازه ،محل ساخت محصول و مشخصات دیگر محصول را ذکر می‌کنند تا به مشتریان نشان دهند محصولاتشان از چرم واقعی ساخته شده اند؛ اگر محصول برچسب نداشت قاطعانه به تقلبی بودن ان شک کنید زیرا تولیدکننده با حذف برچسب قصد پنهان کردن نوع چرم استفاده شده از مشتری را دارد ; استفاده ار چرم باکیفیت و اصیل در محصول به هیچ عنوان نمیتواند عنوان نشود .

 

 2 محصول را لمس کنید

 زمانی که کیف یا کفش یا هر محصول چرمی را در دست میگیرید سطح ان را لمس کنید ; ممکن است فقط با لمس سطح کفش یا کیف بتوانید تشخیص دهید که چرم واقعی است یا تقلبی.

به طور معمول چرم تقلبی صاف است ، تقریبا مانند پلاستیک اما چرم واقعی نرم و انعطاف پذیر به نظر می رسد. همچنین شما نمی توانید چرم مصنوعی را کش دهید و بکشید  اما چرم واقعی را می توان کشید.  در نهایت ، چرم واقعی به شما احساس گرما می دهد در حالی که در  چرم تقلبی سختی و سردی احساس میشود .

.

3.محصول را بو کنید (بو کردن)

چرم  یک بوی مشخص ای دارد ; بویی شبیه به بو بلوط ، کمی شیرین و خوشبو ! در حالی که چرم مصنوعی بو خوبی  ندارد و بو ناخوشایند پلاستیک و مواد پلی استر را از خود ساطع میکند

در زمان انجام تست بویایی در نظر بگیرید  که بسیاری از تولید کنندگان محصولات چرمی با آگاهی از بوی چرم، اقدام به تولید محصولاتی تقلبی با رایحه خوش  می‌کنند

 

  4.به دنبال منافذ باشید

 چرم از حیوانات تهیه می شود ، بنابراین پوست هایی که برای ساخت مبلمان ، کاپشن ،کفش ،کیف  و سایر محصولات استفاده می شود منافذ قابل مشاهده ای روی خود دارند;  اگر منافذی نمی بینید ، با چرم تقلبی سر و کار دارید!

 

5.انعطاف پذیری چرم

ساده‌ترین راه برای تشخیص چرم اصل از  تقلبی بررسی میران انعطاف‌پذیری و خم شدن آن است. سعی کنید چرم را خم کنید، اگر طبیعی باشد، باید به حالت اول بازگردد و چین و چروکش از بین برود. در محصولاتی که با چرم مصنوعی و تقلبی ساخته شده اند چرم به سختی خم می‌شود و چین و چروک بر روی آن باقی میماند ..

مقالات مرتبط

headphones