بعد از هر خرید 10 درصد مبلغ خریدتون رو از ما هدیه می گیرید.
بعد از هر خرید 10 درصد مبلغ خریدتون رو از ما هدیه می گیرید.
برنامه مراقبت چهار فصل از چرم

برنامه مراقبت چهار فصل از چرم

۱۴۰۰ جمعه ۲۱ آبان

مراقبت از چرم خود ، در تمام طول سال امری ضروری است .از روز اول ، چرم باید نرم و محافظت شود.  این اولین کاری است که هنگام خرید هر نوع چرم باید انجام می دهید.  برای کمک به ماندگاری بیشتر چرم و زیبایی طبیعی آن ، ما طرح مراقبت چهار فصل از چرم را ایجاد کرده ایم.  هدف از برنامه مراقبت از چرم این است که به شما یادآوری کند که هر سال چهار بار در شروع هر فصل چرم خود را تمیز کرده و از آن محافظت کنید:

در فصول بهار ، تابستان ، پاییز و زمستان.

 با این کار عمر چرم خود را افزایش داده و اثر آسیب ناشی از لکه ها ، سایش و محو شدن ، نور خورشید یا دیگر منابع گرما را کاهش داده یا از بین خواهید برد.

 1.در شروع هر فصل چرم خود را تمیز و محافظت کنید

 پس از دریافت اقلام چرمی خود ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که چرم را با پاک کننده چرم ملایم پاک کنید .مهم است که این کار را از روز اول انجام دهید زیرا در همان لحظه ای که شروع به استفاده از چرم می کنید ، باید از چرم محافظت شود

 2.در ابتدای هر فصلی ، همان روش را تکرار کنید

 برای حفظ چرم ، توصیه می کنیم از کرم محافظ چرم ،اسفنج و پارچه  تمیز کنند استفاده کنید

 کرم محافظ چرم  به راحتی چرم را نزدیک به وضعیت "نو" نگه میدارد.پس از استفاده از کرم محافظ چرم ، هرگونه لکه بدون نفوذ به چرم روی سد نامرئی باقی می ماند و می توان آن را به سادگی با استفاده از یک دستمال پارچه ای ساده پاک کرد.  این بدان معناست که هرگونه آلودگی یا لکه در خود چرم جذب نمی شود. کرم محافظ چرم علاوه بر محافظت در برابر لکه ها ، یک مانع نامرئی در بالای چرم ایجاد می کند که از جا ماندن روغن ناشی از تماس دست انسان جلوگیری می کند.

3.چرم را با روغن های طبیعی پوشش دهید تا از ترک خوردن و خشک شدن بیش از حد آن جلوگیری کند

روغن های مناسب برای چرم :

1.روغن کرچک

2.روغن بادام زمینی

3.روغن شلغم: یک روغن عالی برای روغن دهی چرم است

4.روغن ماهی

5.روغن زیتون

6.روغن نارگیل

7.سایر روغن ها وچربی ها: روغن آفتابگردان، سویا، خشخاش و ...

فقط چند قطره از آن را روی پارچه تمیز و بدون پرز بریزید و به آرامی روی کفش یا هر وسیله چرمی دیگر پخش کنید.

 

 نکته:بعضی از محصولات چرمی دارای رنگدانه هستند.این بدان معناست که چرم در ابتدا رنگ آمیزی شده و سپس با لاک رویی پوشانده می شود. در نتیجه روغن ها و موم ها قادر به نفوذ به چرم نیستند.  برای چرم هایی با رنگدانه رنگی ، به ندرت چرم به حالت خشک شدن و ترک خوردن در می اید و در واقع رنگدانه روی سطح است ک چروک و خشک میشود .در نتیجه ، استفاده از نرم کننده چرم در چنین محصولاتی فایده چندانی ندارد زیرا قادر به نفوذ نیست.  در عوض ، شما به محصولی نیاز دارید که از رنگدانه ها محافظت کند

4.برای نگهداری بهتر، محصول مورد نظرخود را بعد از استفاده از جایی پهن آویزان کنید. از تا کردن، چین خوردگی و قرار دادن چرم  خود در پوششهای پلاستیکی یا مواردی این چنینی که باعث جلوگیری از تنفس محصول چرمی می گردد خودداری کنید. در صورت نیاز به نگهداری چرم در محفظه های پلاستیکی درب  آن را جهت ورود و خروج هوا باز نگه دارید.

5.در صورت  مرطوب شدن چرم نسبت به خشک نمودن آن در شرایط دمایی طبیعی با پارچه یا حوله های جذب کننده رطوبت و بدون استفاده از حرارت اقدام نمایید

6.دفورمه شدن چرم : برای نگهداری از کیف چرم یا پالتو چرم خود به یاد داشته باشید که از قرار دادن اشیای سنگین در جیب‌های کیف خودداری کنید، چرا که چرم به همان ترتیب شکل گرفته و ظاهر بدی به خود خواهد گرفت.

7. کفی کفش چرم خود را بصورت منظم و هر سه ماه یکبار تعویض کنید

8.تعریق و نمک حاصل از عرق بدن سبب خشکی چرم می‌شود، برای رفع آن و حفظ نرمی کفش، بطور منظم آن‌ها را پولیش کنید.

9.یکی از نکات اصلی نگهداری از کفش چرم که بسیار مهم است اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، این است که هنگام پوشیدن آن‌ها، علی الخصوص بوت و نیم بوت، بندهای آن‌ها را محکم ببندید تا از شکل نیفتاده و شکل پای شما را به خود بگیرند. برای جلوگیری از شکستگی ساقها نیز، میتوان استوانه ی مقوایی در داخل آنها قرار داد.

مقالات مرتبط

headphones